Retail
terugRETAIL

Status bij aanvang:

Deze onderneming is actief betrokken bij de aankoop en distributie van schoonheidsproducten. Het bedrijf was het eerste bedrijf om make-up lijnen in massamarkten te beginnen verhandelen met een enorm succes. Zij waren verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe productlijnen, vanaf de project fase tot de uiteindelijke distributie met een directe aflevering op de “Point of Sale”. Actueel verhandelen zij 1500 producten verspreid over verscheidene productlijnen.

Acties:

  • Ontwikkeling van een warenhuis management systeem
  • Introductie van een dagelijkse planning in de verpakkingsafdeling
  • Installatie van een ‘picking’ controlesysteem gekoppeld aan visueel management (productieborden)
  • Ontwerp van een wekelijks management report met KPI’s over productie, stock, inkoop en ‘picking’
  • Installatie van een management systeem mbt inkoop
  • ‘Blind Bidding’ Tendering in inkoop
  • Workshop modules voor de inkopers mbt onderhandelingsvaardigheden richting leveranciers
  • Reductie van het aantal overuren via een strakkere opvolging van de procedures

Resultaten:

  • Verhoging van de productiviteit in de ‘picking’ 18%
  • 600.000€ geannualiseerde besparingen via een prijsreductie gerealiseerd door inkoop
  • Totale geannualiseerde besparingen van 1.670.000€